Ø-hop fra Grenada til St. Vincent og Grenadinerne

Hermed en beskrivelse af vores skønne ferie.

Vi startede lørdag morgen, hvor vi fløj til Gatwick og fik en dejlig dag i London.

Næste morgen gik turen til Grenada, hvor vi blev afhentet af chaufføren Rock (lignede Samuel L. Jackson og grinede som Morgan Freeman) og blev derefter kørt til Rex Resort. Vi fik et værelse med udsigt til havet og stranden, som vi nød at kigge på, når vi sad på terrassen. Vi blev på Rex Resort i 5 dage, hvor det var all inklusive, så vi brugte nærmest ikke en krone.
En af dagene tog vi en tur til St. George og en anden dag til øens regnskovsområde samt dens vandfald, ellers slappede vi bare af på stranden, spillede tennis og mødte søde gæster. Stor ros til personalet på Rex Resort, alle var meget høflige og glade og behjælpelige.

På 5. dagen blev vi afhentet af Rock og kørt til havnen i St. George, hvor vi blev mødt af kaptajn Steve og hans gast/kok Phyllis. 4 voksne og 2 kufferter 2 tasker blev placeret i en gummibåd og sejlet ud til en 46 fods katamaran. Den flotteste båd vi længe havde set og i den skulle vi være de næste 4 dage – fantastisk.

Vi sejlede rundt til forskellige øer i løbet af dagene, vi snorklede, vi svømmede, vi slappede af, vi storhyggede med Phyllis og Steve, som var de bedste værter vi kunne tænke os. Vi vil klart anbefale katamaranen Certitude med Steve og Phyllis: Båden er rummelig, virker sikker og herlig at sejle i. Phyllis og Steve, (amerikanere og Steve ligner Lee Marvin) er super nemme mennesker at være sammen og vi havde masser af gode samtaler og vi grinede meget sammen. De har rigtig godt snorkeudstyr med som vi lånte, og de var gode til at lære os at snorkle og dykke.
Der blev lavet dejlig mad, de var kendte i områderne, og var gode sejlere. Det blev en uforglemmelig tur, og det var lidt svært at sige farvel til dem.

Vi sluttede vores tur af med at bo 4 dage på Bequia. Vi blev sejlet til Gingerbread Hotel, hvor vi fik den skønneste lejlighed med stor terrasse og udsigt til bugten – klart anbefalelsesværdig, og hotelejeren mrs. Mitchell var sød og hjælpsom.
Her skulle vi selv sørge for mad og drikke, men der var en lille cafe i forbindelse med hotellet, så der fik vi morgenmaden og somme tider frokosten. Livet på Bequia udstråler “peace, love and reggae”. Vi faldt for øen og befolkningen med det samme. Alle virkede rolige, glade og alting foregik i slowmotion, det gjaldt også dyrene. Alle hilste på alle, små som store, unge som gamle, lokale som turister. Alle dem vi mødte havde tid til en lille snak og altid med et smil på læben.
Vi var oppe og se Turtle Sanatarium. Det er et sted for skildpadder, hvor de kan få lov til at vokse og når de er gamle og stærke nok, bliver de sat ud i naturen. Vi så padder fra 5 dage gamle og der opad. Utrolig skønt sted og et godt initiativ, for at få skildpadde bestandene op igen. Vi hyggede, badede, snorklede, gik ture i byen og nød øen til fulde.

De 2 sidste aftener, spiste vi på The Fig Tree restaurant. Er skønt sted med herligt personale, som vi fik snakket med om alt muligt. (Ejeren lignede i øvrigt Whoopie Goldberg)
Maden smagte dejligt, den sidste aften bestod af friskfanget hummer – wauuw det var lækkert.

Kjeld og jeg – sølvbrudeparret – har haft den bedste ferie længe. Nu er vi tilbage til det kolde vejr og dagligdagen, og ret ofte tænker vi tilbage på 14 yderst dejlige dage i det caribiske øhav. Vi har været 100 % tilfredse med vores feriepakke, som har bestået af 4 forskellige ferieoplevelser: London, Grenada, Certitude og Bequia, og det har gjort at vi har følt at vi har været væk i længere tid end 14 dage. For os har det virkelig været – once in a lifetime – men vi går stærkt efter – maybe twice!

Mange hilsner og tak for en uforglemmelig tur